Sunday, October 16, 2011

Jum Buat Kuih/Biskut Buah Rotan bersama Enrique!



Berjaya! Misi Berjaya! Tido petang pada hari sabtu bukanlah perkara pelik. Bagi aku lah. Lepas makan tengahari mesti rasa nak tidur. Sebab tuh aku sihat. Walawewewe! Ada satu perkara pelik yang aku selalu duk fikir sepanjang hayat nie, em emm emm... kenapa bila tidur siang, bila bangun rasa LAPAR? haihh, pelikkan? Emm..

Ehh, bukan aku nak bagitau aku berjaya tidur petang tadi.  Y.Y
Aku nak cakap, aku berjaya buat Biskut/Kuih Buah Rotan! YEY! Aku buat sorang-sorang diri tau. Amacam, hebat tak? kihkih. Macam dah boleh kawin rasanya. Em, abang Enrique.. Bila nak masuk minang? Senang je buat kuih tuh, campak-campak barang.. dah siap. *wah! hebat macam chef wan*. So abang Enrique.. you suka makan kuih buah rotan tak? Amboi, jangan lah pizza je awok ehh..


Haa, inilah rupanya Biskut/Kuih Buah Rotan. Sedap kan? lagi sedap kalau makan sambil tengok abang Enrique nyanyi lagu seksi-seksi bukak baju. Eh? Okay, nak try buat? Nah aku bagi resipi. Buatlah sendiri kat rumah kalau sanggup nak membongok gengtel bende nie sampai sakit pinggang bergabung ke pinggul.

Letak tepung pulut, santan, gula, garam, telur, air dalam mangkuk. Gaul sebati. Bulat-bulatkan beliau. Campak dalam bijan. Goreng sampai masak. Siap! hehehe. Senang je kan? Boleh lah lepas nie korang pulak buat sambil bergosip. Kan?


*Nak tidur. Pening kepala banyak sangat makan kuih buah rotan. Nak mimpi dating dengan abang Enrique kat Paris. Good Night! ;)

No comments:

Post a Comment