Saturday, November 6, 2010

cubaan menulis novel.

Pada hari ini, banyak jugak lahh perkara yg terjadi. sampai aku terpikir terus je nak buat novel, tayahh tulis blog dah. tapi, mungkin juga blog aku nnt akan kecik hati, so.. ta payah lahbt novel. lagipun, klu aku buat novel, mesti byk gile cite yg akan ditambah2. utk sedapkan cerita tuu jugak. dan aku aku tak dpt muhasabah diri aku lagi. Eh, sejak bile pulak aku pandai muhasabah diri? hehe. Tapi, lepas aku baca balik sume entry2 aku kat sini.. dah mcm novel pun ade. betullah ape yg cikgu BM aku ckp dulu, hidup nie adelah novel yg tidak ditulis. So, dah bile aku tulis blog ataupun diary nie, adakah ini bererti aku tgh siapkan sebuah novel? Perasaan aku hari dah mcm astro. Macam2 ada, kejap aku hepi. Kejap2 aku rinsek. Rinsek tuu, kowang tawu ta mende? aku ta pasti, dari mana asal usul perkataan tuh dan siapa pereka beliau. tapi, rinsek bmaksud perasaan yg resah gelisah. Mungkin kalau kat sini ada anugerah utk pereka perkataan menarik.. pereka tersebut, pasti akan mendapat anugerah. mungkin dinaekkan pangkat menjadi Datuk? siapa tawu.. Aku rasa cukuplah untuk hari nie, mata aku nie pun dah naek sebam. Dan aku tawu, mmg aku nak kene tido sampai puas. bile agaknye kepuasaan itu akan muncul?ohh, tidak! aku dah pun tertidur di hadapan lappy aku yg goyang2 mcm agar2. stop! assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment