Sunday, September 19, 2010

sume pasal raya.

080910 – rabu. 2nd last ramadhan

Salam sejahtera. Ecehh. Tetiba pulak. Haha. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir&Batin. Disusun sepuluh jari, berhelai-helai rambut memohon seribu keampunan. Hadui, da mcm pencerpen da nie. Kau ado?

Tadi tgk kat tv3. atuk tuu ckp, raya hari jumaat. Lusa laa. Excited? Tade pulak. Biasa2 je. Hmm. Esok balik Pineng. Haihh, hajat na blk tganu ta kesampaian. Pitih tadok mak cakap. Habeh kat aku je. Dye bebel. Sedih sedih. Musnah, hancur harapan na balik tganu. Desa tcinta. Waaa, sedih nih. Uhukuhuk~

Agak meriah gak suasana umah aku mlm tadi. Cikngah, qila, abg, tiqah dtg bbuka kat sini. Lepak2 kat sini. Maen mercun. PomPomPommm pereppp!!~ *bunyi mercun tuu. Hahaha. Aku tukang cucuh lilin je. Takut la haihh na maen mendalah tu. Sekali je aku try. Menjerit mcm na mati punye takut. Bengong aku nie. Petang tadi gak mak & kwn dye ade prepair na baker lemang esok pagi. So, dowang duk pilih2 buluh, daun pisang. Duk gaduh pasal bape kilo santan laa, apelaa.. fening2.

Pas bbuka tuu, aku follow abah gi kedai ikan. Dye na beli anak ikan. Na bg ikan Kelisa dye makan. Ikan jaat! Ikan jaat! Ikan jaat! Pasai pa? sbb dye mkn anak ikan lahh. Jaat! Huh. Hah! Tyme kat kedai ikan tuu, aku dgn semangatnye gi melawat ikan mas. <3 Suke, ohh, ikan mas. Aku jantuh cinta padamu. Hahaha. Sumpah ta tipu, ikan mas sgt mempesonakan. Pehh gile! Ta lehh tahan wo0. aku suke sgt nihh. Leh sawan aku kang. Fuh fuhh fuhhh!!~ Lelex..lelex.. nnt aku nak beli gak. Nak nak nak. .....................................................................................................................................................

1 syawal. Pineng.

sangat-sangat la bosann! sumpah ta tipu. dengan mogok akunye. diam seribu bahasa. memang kelaparan la di hari raya. hukhuk. so, tayahh tnye mane pic 1st raya. non ado.

2 syawal. tengah lautan Pineng.

pagi pagi aku, mak, abah, paksu. gi jadi nelayan. memang habis hitam la aku. rentung. mane ta. klu da dari pagi smpai ke petang kat tgh laut tuu. dowang syok sgt duk tangkap ikan. haih haihh.. yg bestnye, dpt gi makan kat Restoran Terapung, Pulau Aman, Pulau Pinang. naik bot oke ktwang dtg. sebijik ase cam anak lautan. hahaha!

.................................................................................................... syawal ke 3 dan seterusnya. :)balik ipoh. aku sgt hepi! rindu ipoh, walaupun duk pineng 4 hari je. otw balik, jalan mmg jem gile babi. aku yg tgh lapar tyme tuu. mmg btambah2 lapar. siot betul. finally, selamat jugak sampai ipoh.. alhamdulillah. raya ke - 5, gi jejalan kat stewan jap. gi umah dekwan. raya ke - 6, dekwan sefamily sebanyak 5 buah kete lak dtg umah aku. fuhh, penuh rumah. sangat meriah. raya ke - 7 n blablabla. ta tade raya dah la. lepak tgk tv kat umah je. hehe!

No comments:

Post a Comment