Wednesday, February 26, 2014

Pernah?


Pernah rasa macam kau nie anak tak guna?

always.


Tuesday, February 18, 2014

24 tahun 2 bulan 4 hari.


24 tahun 2 bulan 4 hari, aku tak rasa aku jalani kehidupan aku dengan penuh keterujaan. Mendatar. Orang datang dan pergi. Aku lepak tengok orang cau sana sini. Wey, seriously? Ini alam dewasa? 

24 tahun 2 bulan 4 hari, apa tujuan aku bangun tidur? Sebab nak pergi kerja yang langsung aku takde hati kat sana? Apa perlu aku makan setiap kali lapar? Perlu tidur setiap kali mengantuk? Stereotaip.

24 tahun 2 bulan 4 hari, apakah ada yang sudi bertanya apa aku mahu? Selain daripada menjatuhkan hukuman yang berdetam detum. Tetapkan syarat syarat itu ini, pernah terfikir "apa gembirakah dia? cukupkah kasih sayang yang dia dapat?" 

24 tahun 2 bulan 4 hari, kasih sayang itu apa? Cinta itu apa? Sahabat itu apa? Kawan itu apa? Kekasih itu apa? Tak, aku tak tahu. Makin lama makin tua makin aku tak faham ape natang semua benda tu. Apa ada yang sayang aku? Yang anggap aku sahabat, kawan, kekasih, ada? 

24 tahun 2 bulan 4 hari, aku tak nak kehidupan aku berterusan macam nie. Aku nak kebebasan bersuara, kebebasan bersosial, kebebasan daripada segala galanya. Boleh pinjamkan aku beberapa hari untuk aku rasa "young and free" sekali lagi? 

24 tahun 2 bulan 4 hari, aku buntu, aku frust. "luar nampak kuat, dalam lembut seolahnya bunga kapas itu juga kasar". Cliche huh? Aku cuma berharap, satu hari nanti jingga aku datang bawak aku keluar dari kelabu yang dah sangat lama kurung aku.


24 tahun 2 bulan 4 hari, hahaha jangan risau aku okay :)


 

Wednesday, January 29, 2014

Puisi ; Manis


Kalaulah kita boleh buat rumah tepi pantai
Bila malam kita tengok bulan bintang
Kita main lari lari tepi pantai
Buat istana pasir sama sama 
Kongsi semangkuk spaghetti
Saya minum kopi awak makan marshmallow




Manis.




But you're so scared;
And i'm too damaged.

Saturday, January 11, 2014

Hai.


Hai, selamat pagi. Selamat hari tua. Selamat maju jaya. Selamat nak pergi mana tuu laju betul?

Hai, ada orang baca blog lagi ke zaman 2014 nie? Ehem, stalk saya ye? Kekekeke kantoi. Senyum sikit meh aloo tomey kenapa stalk melor? Ada sayang dalam diam diam? Ehem.

Hai, Alhamdulillah hujung tahun nie umur aku 25 tahun. Wah hampir separuh 20an. Tua tapi semakin gojes kahkahkah k lawak.

Hai, makin lama aku hidup makin aku takut dengan perasaan manusia. Makin susah nak baca fikiran manusia. Manusia zaman sekarang terlalu havoc bak kata joe flizzow aku tumbok kang aku benci lagu tuh.


Hai, kalau aku sayang kau, boleh kau jaga sayang aku betul betul?

Bye.

Monday, December 30, 2013

Puisi ; Sabar



Sabar k hati.
Aku jaga kau baik baik kali nie.
Sabar.
K?


Okay. :(

Tuesday, August 7, 2012

Erti Cinta Gitew.


Kehidupan bercinta ternyata sukar. Berkorban apa saja harta ataupun nyawa. Aku pinjam Tan Sri P Ramlee punya lirik. Tapi aku nak tambah satu perkara, termasuk berkorban perasaan. Korang semua pon mesti pernah ataupun sedang bercinta. Gila kau? budak tadika sekarang nie pon dah tau apa ertinya cinta. Excuse me, bukan apa ertinya cinta. Mari aku betulkan balik ayat aku. Budak tadika pon tahu nak bercinta walau dorang sepatah haram tak tau cinta tu menatang apa? Lembu kah? *angguk* Kambing kah? *geleng* Aiskrim kah? *mata bersinar*.

Aku? Please jangan tanya aku. Nanti aku bagi jawapan bukan muhrim yang merapu. Aku bercinta, pernah bercinta dan sedang bercinta (malu malu sorok muka bawak bantal panda muka sedih). Pada aku, cinta nie perasaan yang sangat suci. Dengan bercinta kita dapat belajar erti kehidupan, kesabaran, pengorbanan, kasih sayang, sakit, perit, menangis, meraung, merajuk, senyum lebar sampai ke telinga, muram muka kalah Lee Chong Wei time kalah badminton. Macam macam. Bukan bercinta semata kerana kita perlu seseorang untuk bermanja. Tapi kita juga perlu untuk memahami pasangan. Apa yang dia suka, tak suka, meluat, menyampah. Kita perlu menerima baik buruk. Menerima dengan hati terbuka. Korbankan sedikit perasaan demi melihat pasangan bahagia. Sedikit. Kalau banyak sangat sampai berdarah otak, tak payah buang masa lah. 

Contoh bila kita nasihat, sekali dua kali tiga kali empat kali. Tak dengar jugak. Oh, terpulang lah nak buat apa. Kita tengok dari jauh. Asalkan jangan sampai melampaui batas. Tapi kalau pasangan korang dah mula nak menipu, hah! beragak sikit lah kot kan? Dia tipu? kita tipu balik. Hahaha. Bukan! jangan pernah menipu orang yang menipu. Bagi dia kesedaran, kalau tak sedar jugak. Byebye selamat tinggal.

Baiklah. Dah cukup panjang aku punya merapu kerapu masak lemak cili api hari nie. Sebenarnya aku nak cerita pasal lain. Bukan nak bagi tip bercinta. Kan dah cakap! kan dah cakap! Merajuk dengan diri sendir. Bye!